RESULTAT FRÅN FÄLTTÄVLAN

Vill ni ha en liten filmsnutt från terrängen?

Dressyr:
I framridningen kändes hon bra, kanske lite seg i början, men kom igång bra i slutet innan jag skulle rida upp. På banan kändes hon fin, finare än vad hon brukar (även fast det inte märktes på %). De missar som blev var att jag fick galoppinslag i förlängda traven, hon bytte galopp när det skulle vara förvänd galopp och att den sista halten blev lite sned. Men det är sådant man får ta, var jättenöjd med henne iallafall. Jag fick 63,8 straff, alltså 57,50%. Det var en hård domare, men om jag skyller på domaren så är jag nog ganska dåliga förlorare (vilket jag är i vissa fall). Får fortsätta finslipa dressyren!
Hoppning: Det blev väldigt stressigt ett tag, men det gick! Banan var ganska lätt och jag lärde mig den fort. Pitchi uppfattade ganska snabbt att vi skulle hoppa och då blev hon pigg och lite stark (jag red med dressyrträns, hann inte byta). Inne på banan fick jag några språng fel och hon kändes lite tveksam till första hindret, men vi kom nolla, alltså 0 straff från hoppningen.
Terräng: I framridningen kändes hon jättefin, hon var pigg och taggad, men kontrollerbar vilket många inte var. Eller många och många, några stycken. Det var lite fullt ett tag så valde att hoppa när alla andra gjort det. Fick fina och mjuka språng, vi kom inte fel en enda gång. Själva banan var lite svår, men jag kände mig inte nervös över något hinder. När jag red banan så behövde jag varken trycka på eller sakta ner Pitchi på galoppsträckorna, hon fickade tempot jättebra själv. Hon hoppade allting, nerhopp, stock med en brant nerförsbacke efter, vatten, grav, ja allt! Hon tvekade inte någonstans och vi har aldrig varit så självsäkra på det vi gjort. En underbar känsla! Vi fick 0 straff på hinder, men några tidsfel, men det brydde jag mig inte om. Pitchi och jag var jätteduktiga. Jag fick med mig 4,8 straff från terrängen.
Totalt fick jag 68,6 straff och jag blev 11 av 31.
Är supernöjd med dagen, kanske lite varmt emmelanåt men sådant får man ta.

Red kompislag också med Sara Sandberg från Strömsholm. Det var kul, men tyvärr fick hon 2 stopp när det var ett nerhopp med vatten efteråt. Annars såg hennes ritt jättefin ut!

Lite bilder från vår dag:























Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0