PROVAT PÅ NÅGOT NYTT INOM HÄSTSPORTEN

Ja vad tror ni att jag provade på igår? Trodde aldrig att jag skulle göra det. Jag satt bakom hästen i en sulky, och var kusk :D Linnéa min kompis var jag hos igår och hon bor på landet. Så dom har en travhäst, som både är ridhäst och körhäst. Tubbe heter han! Så Linnéa och jag ville prova på att köra en häst (travhäst), så Linnéas pappa gick ut och visade oss, eller han var med hela tiden! Det gick bra för Linnéa och mig :D Hon körde ibörjan och sen så var det jag. Han visste ju iallafall vad som var pågång. Bara man smacka lite lite, så började han trava. Vi travade ganska lugnt för att det var lite stenigt på vägen. Men man kännde verkligen trycket i Tubbe och han tyckte verkligen det var kul! När vi var färdiga gick vi till stallet och där fixa vi grejerna och jag lindade Tubbes ben. Så den var vi färdiga!
Men det var jätteroligt, även att få prova på något nytt inom hästsporten.
Hann inte blogga igår för kom hem från henne efter elva igår kväll.


En bild på You see Dusty. Det är våra kompisars travhäst. Dom bor väldigt nära oss, vid sommarstugen.
Var med en gång och kollade på när han tävlade och jag blev faktiskt ganska imponerad av travsporten.

Annie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0