PRECIS KOMMIT FRÅN STALLET

Puh! Nu är allt klart inför tävlingen imorgon. Eller jag hoppas det iallafall ..¨

Efter sista inlägget jag skrev så gick jag ut, tog in Pitchi och red. I början gick hon lite mellan att vara pigg och sen att inte vilja gå fram för skänkeln/sega ihop. Jag skrittade och travade till Iréne (en granne) och tillbaka. Det finns ju en jättebra uppförsbacke som är helt perfekt för att galoppera på, så jag valde att galoppträna lite (galoppera uppför, skritta nerför). De två första gångerna var hon lite lång och inte igång. Tredje gången och efteråt kom hon igång riktigt bra! Jag testade att fortsätta galoppera efter den här uppförsbacken och då blev hon lite orolig och tittig. Det var nog för att det var en häst framför. Vi träffade på några stycken. Då vände jag henne och gav galoppskänkel tillbaks och hon bara brassade på! Efter det var hon ganska igång kan man säga ;)

Red också rakt fram där det kommer en liten gräsväg och skog runt om. Det tyckte hon också var lite läskigt eftersom hon är van vid att svänga med i själva uppförsbacken så hon typ stannade där också. Det finns en liten stock som ligger över vägen så travade över det. Gjorde samma sak som innan, svängde och tryckte med skänklarna och hon drog kan man nästan säga. Det var inte så farligt, man kan sga att jag hade kontroll även fast hon skenade. Jag fick stopp på henne ganska snabbt och sen trippade hon vägen ner.
Galopperade upp en gång till och tog samma väg och då gick det jättebra och vi galopeprade över "hindret."

När vi galopperat klart ville hon svänga in på en liten stig som går vid en bäck och så är det en liten väg sen är man hemma kan man säga. Lät henne gå där eftersom det var en bra skritta-av-väg. 

När vi var framme så schamponerade jag henne, gjorde småtoffsar precis vid mankammen så manen är på en sida, fläta i svansen och gick ut med henne till gräset för hon inte hunnit äta så mycket (jag hade gett hennemassor med knäckebröd). Man kan nästan säga att hon verkligen kastade sig över gräset! När jag ville få en bra bild på henne så gick hon ner med huvudet så fort som möjligt, haha! 
Men det var verkligen mysigt. Solen lyste, Pitchi betade och jag låg och fotade henne. Hihi

Efter det tvättade jag transporten invändigt, tog in hästarna, smörjde osv. Så jag kom innanför dörren vid 10 ungefär. Ska nog lägga mig snart, men ska kolla startlistan och försöka räkna ut när vi ska åka. Vanligtvis gör mamma det, men hon är på midddag hos någon tjej med Amina så nu får jag försöka. Jag vet iallfall hur hon gör och det underlättar lite :)

Lite bilder från dagen:
(schamponeringen):


(när vi myste, eller hon åt och jag fotade):








(nu på kvällen):







Daniella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0