PAY-AND-CROSS I MANTORP

Först väcktes jag av väckarklockan vid ungefär klockan 8. Ellar vaknade och vaknade, jag somnade om igen för jag hör inte väckarklockan så bra. När jag sover, kan nästan ingenting stoppa mig!
Sen åt jag och sånt där och så gick jag ut till stallet och började packa. Packade ner damasker, benskydd (hopp), boots, sadel, schabrak, sadelgjord, förbygel, träns, hjälm, väst, handskar, spö, chaps, sporrar, ridskor. Ja, det är typ allt jag har när jag rider terrängritt, Och sen ridkläder, långärmad tröja. Om man har T-shirt och ramlar av så är det nog inte så skönt om det blir uppskrapat. Eller det är väl aldrig skönt.
Mamma och jag tog ut dom andra hästarna och tog in Pitchi i gången och borstade, kratsade, kollade broddar osv. Sen var det bara på med transportskydd, täcke och iväg!

När vi åkte dit så sov jag och Adrian för det mesta, men när vi nästan var framme så var jag vaken. När vi var framme kollade Adrian till Pitchi och vi gav henne lite havre sen gick vi till terrängbanan och kollade några ekipage och betalade. Sen gick vi och fixade till Pitchi och mig och så red jag till framridningen och skrittade lite där. Vi red banan samtidigt som en kille berättade hur banan gick. När det var klart fick man galoppera banan, men inte hoppa några hinder och så började det första ekipaget att hoppa.

Jag var egentligen 4a, men en kom inte till start. Jag galopperade lite och hoppade en stock (P70) och red till startfållan där dom räknade ner mig från 5 sekunder.

Själva ritten blev bra. Första hindret kom vi in lite fel, men resten gick bra. Då hade hon kommit igång lite. Hon bytte galopp klockrent och hon är så långgalopperad så man vinner mycket mark. Jag testade att rida lite fortare mot vattnet och hon tvekade inte alls. Jag var jättenöjd med henne och mig. Efteråt travade jag upp till Mariette Norling som gav omdöme, ett protokoll och berättade om vad hon tyckte om ritten.
Hon sa: Bättre position i sadeln (mer i lätt sits), ett snäpp högre stigläder, sakta ner lite mer innan vattnet. Bra och fin ritt med ett bra grundtempo och vägval. Postiv och lydig ponny. Vi fick 8 av 10 i omdömet, vilket var väldigt högt så jag är jättenöjd. 

Pitchi fick beta lite så hon fick ner pulsen. Det var sommarvarmt så man gick runt och svettades. När hon betat klart så tog vi in henne i transporten, gjorde oss klara och åkte hem.

Framridning:





När vi red banan:




När jag hoppade banan:



Efteråt:










Mina gulliga hästskötare:



Daniella :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0