PAOLO ROBERTO

Ja precis, jag har varit och lyssnat på honom nu ikväll! Mamma hade köpt biljetter så hon, jag pappa och min bror Anton åkte på det. Jag trodde verkligen att det skulle bli tråkigt att lyssna på honom, men nej faktiskt inte!
Förresten ni vet väl vem han är? Han är ju boxare och han har gjort mycke mer om det. Är programledare på Robinsson, har varit med i Let'c Dance, var med i filmen "flickan som lekte med elden" mm.
Han berättade om hans barndom och hur/varför han blev boxare. Om hur han var och vad han tyckte om hans liv och vad han har gjort. Hans rektor sa att "Paolo kommer att bli en person som kommer sitta i fängelse", det var precis det sista rektorn sa när han blev avstängd från skolan. Hur blev det då? Han är känd över världen i boxning, varit/är programledare, han äger sex företag, när året är slut så kommer han äga åtta företag och han har sålt 200 000 böcker i Sverige tror jag det var!! I tonåren var han den killen som alla skulle älska, vara bäst, han slogs mycket, höll på med alckohol, hans kompisar dog i 18 års ålder pga. knark. Han var den tredje farligaste ungdommen i Sverige :o Kan man tro det nu? Absolut inte!
Han sa mycket bra grejer, hur man ska tänka och vad är det man vill, mycket bra grejer som man kan ha nytta av, en riktigt rolig och härlig person (Y) Han är faktiskt nästan en förebild nu, inte på det kriminella sättet då... 

Det var även en Motala-bo som vi kollade på. Han var cepe skadad. Det var faktiskt också bra att höra på, man fick se filmer från hans vardag och han pratade om sin skada och all den hjälp han fått. "Jag bestämmer om mig själv, bara för att jag har en skada så ska inte andra bestämma hur/vad jag ska göra."


Här är en bild på Paolo Roberto, kan säga att han skämtade väldigt mycket och fick publiken att skratta! En ny förebild kanske?!

Annie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0