NYA BILDER

Åkte upp till stallet efter skolan idag. Emelie var där och hon skulle rida Tolly lite, så jag gick med upp till paddocken med Pricken och fotade henne lite :) Min tanke med Pricken idag var att han skulle få springa runt i paddocken och busa, precis vad han fick göra.
Gick med honom i paddocken när Emelie red. Fast det var ganska svårt at ta kort för att jag hade en häst som var enormt nyfiken på vad jag gjorde. Så hade en stor prickig mule vid mitt ansikte hela tiden! <3
När Emelie var färdig så byggde jag upp ett hinder. Sen fick Pricken springa runt och busa, och han hoppade över hindret direkt när jag släppte honom :') Han tyckte det var jättekul, men han ville ställa sig i hörnet i snön och vila sig lite emellanåt. Han försökte attt rulla sig ganska ofta men en "vit" häst utan täcke får inte rulla sig enligt mig.. Stackare, men det är inte kul att vara sandig och ha på sig täcke igen.. Sen tog jag in honom och borstade av honom och tvättade honom med svampen på benen, magen ich ljumskarna (stavning?).
När vi skulle ut i hagen så gick Vickan upp mot paddocken och Pricken ville inte gå ut i leriga hagen.. Så han stack från mig, vem vill ut i en lerig hage när hans kompis går åt andra hållet? Men han stack iväg och jag satte mig ner, då vände han direkt och kom springandes till mig :') Vaddå gulligt? Haha, men jag har lärt honom att när jag sätter mig ner så ska han komma och han gjorde det även om han flydde från mig (y) Men sen så fick jag in honom i hagen. Han brukar inte sticka från mig för att han vet att jag är ledaren. Men förut för något år sedan så kunde han sticka och då kom han inte tillbaka till mig ;d
Självklart så rullade Pricken sig i hagen när jag släppte ut honom.
Men nu kommer det några bilder från idag, det var inte enkelt att ta på honom när han hoppa för jag var inte beredd på det någon gång..




Har fler bilder på Emelie och Tolly, men blev bara dom här nu! ;)


Haha?!

Tycker min häst är så fin! Jag älskar verkligen den killen.

<3

Åhh så skönt att få rulla sig!
Fick bli fula bilder också för att jag orkade inte välja vilka jag skulle välja, måste gå och fixa mig för sängen nu, godnatt!

Annie

Kommentarer
Postat av: emelie

Vilka fina bilder :) Men usch så dåligt Tolly gick.. Och Pricken är så himla fin! Han är verkligen en klar favorit hos mig! så härlig

2011-04-05 @ 08:42:55
URL: http://emmeliebackhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0