NU ÄR TÄVLINGSSÄSONGEN IGÅNG!


Inte så bra bild, men jaja :p

Nu har tävlingssäsongen nästan börjat på allvar och det är några tävlingar som är på gång nu. Känner mig verkligen taggad och ser fram emot det. Tror verkligenatt det här kommer bli ett bra år! :)

* Den 10/4 (nu på söndag) så är det en Pay-and-Cross i Mantorp. Det är en startfälttävlan som en uppvärmning på året där man rider, får omdöme om hur man rider och man kan även ta fälttävlanskortet (men det gjorde jag förra året). Ska bara hoppa 70 cm (P70) eftersom jag inte hoppat någon fälttävlan och så fanns det ingen 80, utan bara 70 och sen 90 och 100 cm så jag och mamma valde 70 cm.
* Den 17/4 är det en hopptävling i Söderköpings Ryttarsällskap. Där är det också lagtävling så åker dit med laget och hoppar om jag inte blir reserv. Hopppar LB - LB eftersom det är Mountain Horse Ponny Cup som ingår i den individuella LBn och kostar ingenting extra. Den är lokal och laghoppningen är regional. Så det blir min första regionala tävling.
* Den 24/4 är det en lokal fälttävlanstävling i Föreningen Mantorp Ryttarna och där ska jag tävla individuell P80 för 14-18 år. Förra året tävlade jag i 7-13 år och då var inte konkurrensen så hård, men nu när jag är i 14-18 år så är den betydligt högre så det kommer vara motstånd, det tror jag. Den har blivit flyttad eftersom snön inte hunnit smälta bort inne i skogen och det är dagen innan hopptävlinen i Tollstad. Men Pitchi klarar det!
*Den 25/4 är det också hopptävling, fast i Tollstad Ridklubb istället. Där är det också laghoppning så det är en regional tävling. Hoppar LB - LB där också, men får se om jag blir reserv eller inte. Annars hoppar jag ju en klass, individuell som då är LB.





Daniella


Kommentarer
Postat av: moa :)

jag vill se film när du hoppa 115;)

2011-04-09 @ 08:57:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0