MOTALA TIDNING VAR I NYRK

Hej! Idag så var jag först i skolan och sen så slutade jag lite tidigare eftersom mamma hämtade alla då och jag skulle ändå iväg kort efter. Lite skönt, gillar inte syslöjd vilket vi har sista lektionen på torsdagar.

Johanna hängde med mig hem och när vi var hemma åt vi, bytte om och gick ut till stallet och gjorde det. Efter var det bara in, äta ordentlig mat, klä på sig ridkläder och varma kläder och sen åka till NYRK. Anledningen till att jag åkte till NYRK idag var att MVT (Motala Vadstena Tidning) skulle intervjuva oss om Div I laget klockan kvart i 6.  Så då åkte jag dit och bytte om till ridkläder eftersom det kändes bäst. Alla andra hade ju det eftersom dom tränade idag.

Vi åkte dit, satt och kollade en liten stund och sen kom tidningen och dom frågade lite saker och tog ett par kort. Hoppas jag inte ser ut som ett miffo .. Efter det satt jag och Johanna och kollade på resten av alla träningar. Vi hade jättekul! Kunde inte vara tysta i 1 minut och så skrattade vi ibland så vi tjöt. Haha!
Det var kul att titta på alla ponnier, man ser att ingen ponny är den andra lik! Inte ett dugg. Och inte heller personerna som satt på. Ibland blev vi imponerade och ibland blev vi (särskilt Johanna) så irriterade att vi .. ja .. blev arga :p

Vi frös lite, så vi hjälpte Ingrid att sänka. Det blev lite kallt i slutet, men det var ingen direkt fara. Är jättenöjd över dagen och tack Johanna för sällskapet. Ibland behöver man prata ut om hästar ;)

Förresten så fick jag mitt schabrak och huva till laget och det var såå snyggt! Grönt med brunsvart kant och så står det Nyrkyrka ridklubb och sen mitt namn på schabraket. På huvan ståd det NYRK. Är jätteglad över det! Tummen upp :)


Catti, jag och Johanna. Happyface!

Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0