KOM PRECIS HEM FRÅN STALLET

Har varit med pappa i stallet och tagir in hästarna. Det gick bra som vanligt! Pappa mockade åt Pricken och Prinsen, och jag fixa mat och vatten. Vi fixa stallet lite fort idag, fast vi vad ju där typ mer än en timme ;)
När vi tagir in hästarna så gav vi Pricken medicinen. Sen fick han stå med öppen boxdörr när jag gick runt och fixade lite. Han står jättesnällt och tittar ut från boxen, och så rev han ut maten så att han kunde käka samtidigt som han kikade runt lite. 

Skolan idag då, vad säger man om det idag? Hälsodag och vi var i "skogen" och lagade stenåldersmat... BLÄ! Tyckte det var kul att göra maten, men usch så äckligt det var, ingen krydda eller sås till ;s Vi åt olika rotfrukter, fisk, två olika köttgrejer och så kyckling. Men nu är det ju 2011 så hoppas att världen inte går tillbaka till stenåldern, för det skulle inte jag klara av.
Sen när jag kom hem så duscha jag det första jag gjode, hängde ut kläderna också. Luktade rök från när vi eldade och så lukta jag kött, fisk mm.
När vi kom tillbaka till skolan och skulle hämta väskan så fick man ju inge snälla komplimanger iallafall. "Fan vad ni stinker, har ni varit blad kossor, är det ni som luktar äckligt" och mera! HAHA, men det är mer synd om mig för jag känner lukten om mina händer fortfarande ;s
Har iallafall bakat kladdkaksmuffins idag också, första gången faktiskt, blev ganska bra tror jag... Men det ska med till skolan imorgon för vi ska fika på syslöjden (y) Våran lärare är bäst, och alla som har syslöjd är snälla flickor så det blir en utmärkt fredagdmorgon :D


Mitt fina "bakverk" ;)


Dolly.

Pricken.

Tolly i mörkret.

Kotten.


Några bilder från idag :)

Annie

Kommentarer
Postat av: josephine

ååh va fin :o <3

2011-04-09 @ 00:17:50
URL: http://larkryttarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0