HOPPTRÄNINGEN IGÅR

Har inte hunnit uppdatera eftersom det inte funnits tid för dator.

Igår var det alltså hoppträning igen i NYRK för Ingrid. Jag red i storhästgruppen eftersom Amina skulle vara med idag och hoppa med Fantasie.

Vi hoppade ute idag, vilket kändes kul men man var lite orolig att det skulle bli för mörk, men det gick! Själva framridningen var jättebra. Pitchi kändes fin och behaglig och gjorde som jag sa och flyttade sig för båda mina skänklar (hon är lite svår i höger) och hade en fin och ärlig framåtbjudning. I galoppen var hon helt underbar. Hade en samlad och mjuk galopp, men hon avbröt ca 3 gånger, men det ignorerade jag och bara fattade galopp igen.  Efter ett tag skrittade jag och väntade på att dom andra skulle bli klara. Jag ville inte lägga ner alltför mycket tid eftersom hon kändes så fin.

Sedan hoppade vi fram lite och hon kändes bra. Man hoppade tre låga hinder med ett galoppsprång i varje och sist vi red det så var det lite svårt, men nu klarade vi det ganska bra faktiskt. Sedan gick allt bra, för dom andra också. Pitchi var lite stark ibland, men lyssnade ändå. Det var en kombination som var lite svår, men annars så kändes banan ganska okej. Underlaget är jättefint.

Jag är jättenöjd med min och Pitchis insats och tror att det kommer gå jättebra nu på tävlingen i helgen i Söderköping. Känner mig lite taggad faktiskt :)



OBS! 3a och b var stuts, det var en bom bakom och framför 6an och på 9an var det ett galoppsprång framtill c, sen var det 4 galoppsprång till d.

Daniella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0