FULLT UPP/HÖÖKS

När jag slutade skolan vid klockan 1 så åkte jag hem med taxin och direkt när jag kom hem så fixade jag bara min underbara trogna kängor och sen drog vi. Haha, känns lite muppigt, det första man gör när man kommer hem är att göra rent sina kängor (?). Men mamma tyckte dom var smutsiga och jag som är en sån underbar dotter gjorde som jättefina, såklart!

När vi åkte dit sova jag när vi väl var framme så spenderade vi den mesta tiden i Hööks vilket inte är så ovanligt. Vi var näst intill tvungna att hitta ett par chaps eftersom mina har sakta förfalligt. Det är hål på dom överallt och dragkedjan går isär och så fastnar den i mina ridstrumpor så mina fina KL strumpor gick sönder :( Buhu!
Dom har ju inte världens sortiment på chaps och jag är ju lite kräsen. Gillar nämnligen inte ridstövlar av någon avledning. Dom är inte lika smidiga och följande eller vad man säger. Jag gillar inte heller bling-bling på chaps, men det slutade med att jag köpte ett par med lite bling-bling iallafall. Kommer nog inte störa mig så mycket på det. Det roliga är att Amina har likadana. Våran familj härmar varandra ganska mycket, märks det? ;)
Sabina hängde med och hon handlade ridbyxor, fliströja, handskar och ridstrumpor.
Mamma handlade tröja.
Jag handlade chaps och ridstrumpor.
Till hästarna och lite annat: balknivar, grep och boots. Tror det var allt i hästväg iallafall ..

Välbehövligt iallafall. Kollade på hjälm, väst och terrängskydd men hjälmar fanns ingen fin/bra, väst ska dom skicka hem en lång med axelskydd och terrängskydden där är inte bra, dom är mjuka och fula. Inte för det är så viktigt då men det känns som om det inte är bra skydd. Och man vill ha så bra skydd som möjligt såklart!



Daniella


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0