DET JAG RIDER MED I TERRÄNGEN

Tänkte skriva/visa vad jag och Pitchi har på oss när vi tävlar uthållighetsmomentet eller terrängen som man säger.
Jag sa för ett långt tag sen att jag skulle göra det här inlägget men det har jag glömt och sen idag så kom jag på det. Så då tänkte jag "nu måste jag göra det!" Så nu gör jag det :)

Jag kunde inte ta kort på hjälmen för Amina har den nu när hon praktiserar hos William och Anna.
Men här är sakerna (tar bara bilderna som dom kommer):

Boots
Eftersom jag har rosa outfit i terrängen så är det klart att jag har rosa boots! Jag har 2 par boots, alltså på alla 4 hovarna. Man har boots dels för att skydda ballarna, hovarna och sen magen när hästen lyfter på frambenen ifall hästen skulle "slå" i. Man har ju broddar när man rider terrängen.

Benskydd/damasker (dom är lite smutsiga)
Eftersom jag någonstans fått reda på att man inte får ha vanliga hoppbenskydd, men får ha damasker (vilket jag hade på bakbenen, men hoppbenskydd på frambenen) så ska jag nu ha damasker både fram och bak innan jag hittar ett par rejäla fälttävlansskydd! Vill inte köpa dom här som är av något slags mjukt material. Ger det ens skydd? Och så kunde man inte ha boots till dom vilket jag vill ha. Men har nog hittat ett par på Travshopen. Men tills dess så rider jag med damasker.

Träns
Behöver nog inte förklara, träns är väl ganska självklart?

Sadel och hoppgjord
Också ganska självklart ..

Säkerhetsväst
Denna säkerhetsväst jag har är *host* köpt på Ö&B för att jag helt plötsligt hade växt ut min "rutväst." Tycker inte så mycket om den, för på vintern är den så stel. Men den har väl gjort så jag inte skadat mig så allvarligt så den är en liten livräddare haha! Den är level 3 och allt sånt. Hoppar med den och rider terräng med den. Men ska nog införskaffa mig en ny senare.

Nummerlappsgrej (?)
För det första har jag, nu när jag tänkte på det, glömt bort vad den här heter? Gud! Men den här har jag i alla momenten i fälttävlan, där nummerlappen är så man vet att det är jag och Pitchi. Jag slänger alla mina nummerlappar så tyvärr kunde jag inte visa er en. Men så ser den ut.

Medical Card
Detta har man på sin vänstra arm där det står namn, personnummer, adress, anhöriga osv. Där står det också "Accepterar du blodtransfusion vid livshotande tillstånd?" och det är inte så kul att fylla i. Men jag har iallafall ja på det. Tog bort texten eftersom det är inget ni behöver se eller veta då det är telefonnumemr osv.
Utan den här i terrängen så får man inte delta, så den ska man nog inte glömma när man ska iväg på fälttävlanstävling ..

Spö pch sporrar.
Så jag slipper hålla på att trycka hårt med skänkeln/sätet och för att det ska bli lättare att kontrollera henne och kunna säga till ordentligt om hon tex stannar. Annars tror jag ni vet det mesta om söp och sporrar också.

Förbygel
För att sadeln ska sitta på plats.

Schabrak
Rosa schabrak såklart ;) Men schabrak är också en självklarhet så behöver inte skriva om det.

Det är sakerna jag har i terrängen. Och så har jag min vita fälttävlanshjälm som jag nu för tillfället inte kunde fota eftersom Amina har den. Sen har jag vita ridbyxor, rosa tunn, långärmad tröja, ridskor, chaps. Ja .. det var nog allt :)

Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0