BUSY DAY

Idag så har jag varit med Moa, som jag fortfarande är med och hon ska bli min nattgäst :)

Dagen började med att jag städade huset för att Moa skulle komma, sen hade dom kört fel så jag fick cykla och "hämta" dom. Haha, dom hade kört ner i ett dike! Jag fick skjutsa Moa på cykeln, första gången jag gjort det iår. När vi kom hit så gjorde vi stallet och sen har vi hoppat hinder/lekt häst. Ni fattar väl bättre om man skriver så. 
Moa hoppade 105 (eller högre) cm som vi fick det räknat till, medans jag kanske bara hoppade 90 cm .. Kanske lite ägd? Jag filmade när hon/vi hoppade, vill ni se? Jag pratar massor i bakgrunden men det är väl kul, höh.
Vi har ätit, "solat" och fixat hästar. Jag har ridit ett dressyrpass som Moa filmade.

Efter jag hade ridit fick jag vara piskförare när vi longerade Nikita, det var lite kul. Man hann inte direkt med när hon travade och galopperade, men jag skötte mig väl ganska bra. Det såg ju säkert helt proffesionellt ut! Eller inte .. Men Nikita var jätteduktig.

När jag hade ridit klart Pitchi så strechade jag henne och masserade jag henne lite. Vi borstade också där vi inte klippt henne och vi fick bort en del. Jättebra nu till fälttävlan som är om två dagar. Längtar!
Men Pitchi kändes fin, jag har alltid lite svårt att börja rida dressyr i början för jag vill att hon ska gå bra så då blir det lite missförstånd men mamma hjälpte mig att hålla i framridningen så då gick det bra. Hon hade bra schwung, men ett litet tag hängde hon sig lite i handen. Hon slog sig inte alls fri som hon brukar. Jag hade också bättre hand än vad jag brukar. Jag har väldigt ofta "cykelhänder", men idag red jag bra. Eller bättre än vad jag brukar. Älskar dressyr!


Blev nästan bara den här bilden, fotade några löv också, men filmade mest.

Vill ni se film från när jag rider dressyr och när Moa/jag hoppar? :)

Daniella
  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0