BENLINDOR - VARFÖR?

"Benlindor används för att ge benen stöd och skydd när man rider eller för att minska svullnader under natten i boxen."

Egentligen så vet jag inte hur mycket stadga benlindor ger, eller skydd. Eller det är ju bättre med att benlindor än ingenting alls, men eftersom det är mjukt så ger det inte så mycket skydd. Det håller ju sår borta vilket är bra. Men jag tror nog att man mest har det för att det är snyggt. Jag kan faktiskt erkänna, det har jag. Och så blir inte benen så smutsiga som när man rider ut nu när all snö smälter och det blir kladdigt eller om man rider på banan.
När det också är snö så rider jag och mamma i benlindor för att den inte ska bli kallt eller så. Man kan ju ha benlindor under natten ifall man ska tex tävla dagen innan och vill att benen ska vara rena. Och så kan man ha det om man vill att det ska torka samtidigt som man tex rider.
Men benlindor ger skydd och stadga? Naa .. Det vet jag inte.



Jag använder lindor med bara fleece och den med både fleece och elastiskt del. Det tycker jag är bäst för att den blir inte för tjock, inte lätt smutsigt och så ser det snyggare ut än när det bara är fleece. Jag vill köpa paddar och sen bara ha elastiskt, men mamma ville inte det, haha.

Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0