ADRIAN

Har ridit ut med Adrian idag. En liten skritttur runt Karlsby kan man säga. Vi skrittade för det mesta, men när vi var ganska nära hemmet så travade vi lite grann. Det gick bra, Adrian och Missy skötte sig fint. Missy hade grönt sckabrak, görna benlindor och Adrian hade ett par ridbyxor som var en aning gröna. Så himla sött :') Fast hon har så små ben så benlindorna är ju alltid för långa även fast vi klippt av dom. Fast det såg inte fult ut iallfall.
Själv var jag brun och svart och hade en marinblå tjocktröja. Inte så speciellt, vi skulle ju inte direkt åka iväg.

Själv ridturen gick bra, i början var Pitchi lite pigg och ville skritta fort så Missy hann inte direkt med. Men sen så saktade hon ner och ett tag var hon nästan seg. Fast det var nog för vi red brevid en hage med andra hästar. Vi mötte ganska många bilar, men det gick bra. Dom flesta bilisterna är så himla snälla och stannar och en stängde till och med av motorn. Så himla snällt, även fast dom inte är direkt rädda för bilar. Man blir så himla glad när dom göra så.

Jag hade inga direkt krav på Pitchi, utan jag mest höll på med min egna sits och testa lite. När vi travade så var jag i lätt sits, och sen red jag lätt, satt ner, stog upp konstigt, ändrade axlarna, händer, ryggen, vart i sadeln jag satt osv. Lite kul att testa ibland.

När vi kom tillbaks så kom Sabina bara "det är rådjur där borta!" och så stod det 4 stycken, rådjur är så himla fina djur. Just nu kommer de ganska ofta hit. Sen borstade jag och Adrian våra hästar och sen fixade stallet och tog in dom andra. Pitchi och Missy stod ju inne och när jag skulle ge Missy hö så smet hon ut. Hon hade gnäggat som en galning efter dom andra och nu såg hon sin chans att komma till dom så hon stack iväg och jag kom springande efter "MISSSY!!" Hon sprang runt lite, men jag var inte så orolig. Hon skulle inte gå till vägen ensam, det vågar hon inte. Till slut så gick hon efter mig in och jag var noga med att stänga dörren ordentligt.


Fösta gången vi såg rådjuren. Adrian tyckte vi skulle vara tysta ;)


Daniella

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0